Een startup in werving en selectie. Ons plan kwam niet uit de lucht vallen. Jarenlang hebben wij met onze voeten in de klei gestaan en héél prettig samengewerkt met werving- en selectiebureaus. Je komt dan in al die jaren wel tot de vraag; Waarom kan dit niet anders?
De Kernmissie van Mission2Match:
Wij willen de kosten voor werving en selectie in het onderwijs zo laag mogelijk houden, zodat zoveel mogelijk middelen beschikbaar blijven voor het onderwijs. Middelen waar scholen investeringen mee kunnen doen, waar de kinderen uiteindelijk van profiteren én die de kwaliteit van hun schoolgaande levensfase enorm vergroten.
Onze kernmissie is daarvan afgeleid: Werving- en selectiediensten voor het onderwijs efficiënter en transparanter aanbieden, zodat onderwijsinstellingen betere keuzes kunnen maken en meer geld kunnen alloceren voor het beter en aantrekkelijker maken van het onderwijs.
Dat we het bij het rechte eind hebben, getuigen de vele positieve reacties uit het onderwijsveld. Een verademing, dat er nu een partij is, die écht kijkt naar wat er nodig is.
‘Wat hebben jullie inhoudelijk veel
kennis van het onderwijs!’
Expertise in Onderwijs:
‘Wat hebben jullie inhoudelijk veel kennis van het onderwijs!’, kregen we recent van een sollicitant te horen. En deze kennis zetten we in om onze kernmissie waar te maken. Door onze expertise van het onderwijs kunnen we bedrevener handelen. We onderzoeken meerdere mogelijkheden om een plek binnen het onderwijs ingevuld te krijgen én zijn er misschien alternatieven, die nu een probleem tijdelijk oplossen. Daarmee besparen we geld.
Werving en Selectie Innovaties:
Achter de schermen werken we ook aan het innoveren van werving én selectie. Naast de technische oplossingen, door kandidaten en opdrachtgevers eenvoudig aan elkaar te matchen, focussen we ons op samenwerking met andere partijen. Hier proberen we elkaars sterke punten naar boven te halen en netwerken aan elkaar te verbinden. Niet voor niets hebben we in zéér korte tijd al meer dan 600 volgers op Linkedin. Allemaal waardevolle volgers, die serieus geïnteresseerd zijn in onze aanpak.
Belangrijk uitgangspunt van Mission2Match is Return on Investment. Dit uitgangspunt geldt voor de totale driehoek; kandidaat, opdrachtgever en Mission2Match. Voor alle drie de partijen zal de investering (tijd, inspanning, geld) in balans moeten zijn met wat je ervoor terugkrijgt.
Donaties aan Stichting Petje Af:
Bij onze samenwerking met andere partijen houden we dit uitgangspunt ook in beeld. Daar zijn we transparant over. Zo werken wij samen met Stichting Petje af. Een mooie organisatie die kinderen op 17 plekken in Nederland in dertig weken per jaar laat kennismaken met rolmodellen, beroepen en burgerschap. Waarbij ze niet alleen gastdocenten krijgen, maar ook een kijkje nemen in de verschillende bedrijven.
Wij doneren geld aan deze stichting voor succesvolle matches en interacties, door ons netwerk. Zij geven ons goodwill en toegang tot een groot netwerk, maar tegelijkertijd vertellen wij ook hun verhaal. Een win-win, waardoor we samen verwachten te kunnen groeien.
Groei en Succes:
In korte tijd hebben we al verrassend veel vacatures succesvol in kunnen vullen. Dat we hierdoor ook al een mooi bedrag kunnen doneren aan Stichting petje af, is een bewijs dat ons idee in de praktijk werkt.
De reacties die wij vanuit ons netwerk krijgen, zijn veelbelovend. Sommigen willen nog sneller dan wij momenteel kunnen. Rome is ook niet in één dag gebouwd, dus stap voor stap breiden wij ons succes uit.
Rolmodel voor Bedrijven:
Wat we niet hadden verwacht, is dat we daarmee ook als rolmodel voor andere instellingen en bedrijven werken. Hoe meer bedrijven op enigerlei wijze hun maatschappelijke verantwoordelijkheid pakken, hoe beter het is. Uiteindelijk werkt dit niet alleen voor het onderwijs, maar ook voor andere branches.
Toekomstperspectief:
Wij blijven investeren; in geld, in betrokkenheid, delen van kennis en partijen met elkaar in contact brengen. Daar hebben we al een initiatief voor opgestart, waar we in 2024 transparant de return van willen delen. We hopen bewijs te kunnen leveren, dat door onze inspanning het onderwijs profiteert. En dat we dit tot op kindniveau kunnen laten zien.
In 2024 willen we ons matching platform lanceren, waarmee kandidaten snel hun ideale opdrachtgever en vice versa kunnen vinden. Meld je dus, beide partijen, gerust vrijblijvend aan op onze website!
“Natuurlijk komen we beren op de weg tegen, maar daar maken we teddyberen van!”
Terug